Harun Farocki
In zijn documentaire Ein neues Produkt volgt Harun Farocki een Hamburgs managementadviesbureau dat gespecialiseerd is in de optimalisatie van werkplekken binnen de kennisindustrie. We zien de consultants in gesprek met grote bedrijven over de inrichting van hun werkvloer, compleet met flipovers, Post-its, markeerstiften en indrukwekkende maquettes en infographics. Het zijn consultants vermomd als filosofen, die op hoogdravende toon het concept van de mobiele werkplek in de markt zetten. De flexplek die de werknemer een hoge mate van vrijheid zou moeten geven, is enkel gestoeld op economische drijfveren en kil kapitalisme.
Kunstwerk
A new product
documentaire 2012
Harun Farocki (Tsjecho-Slowakije, 1944-2014)
Harun Farocki maakte speelfilms, essayfilms, experimenteel werk, kinderfilms en video-installaties. Zijn werk gaat vaak over de invloed van oorlog, economie en politiek op de samenleving en het gebruik van beelden in de media.
Bestel kaarten voor de tentoonstelling in onze shop.