Kendell Geers
FILTER: VIOLENCE AND ITS COUNTERSTRIKES
Onze habitats worden bepaald door gewoonte, de dagelijkse sleur van rituelen die onze tien zintuigen ketenen aan sociaal geaccepteerde media en politiek correcte architectuur. Onze van nature blinde levensstijl leidt de planeet naar de rand van een ecologische afgrond en spirituele uitroeiing. Alleen kunst kan ons nog redden. Kunst, het oudste beroep ter wereld, ouder dan prostitutie, ouder dan welke stad ook, bevrijdender dan welke revolutie. Kunst verandert de wereld door de menselijke waarneming te veranderen. Van binnen twijfel, buiten lawaai.
In een rite voerden Katie Vickers en ik een exorcisme op van de zinnen, een veredeling van radicale subjectiviteit, door onze grenzen te hacken en de gevangenis van onze waarneming open te breken. Wat we doen bepaalt onze verfijnde, maar radicale subjectiviteit, verheven subjecten van menselijk verlangen, nobele burgers van onze subjectieve natuur, nobele deelnemers aan de riten van denken, drinken, neuken, roken, likken, bespotten, zoeken, kijken, spreken, bedotten, vrijmaken en het openbreken van ons hoofd vol van regels om kunst te maken buiten onze habitat.
nieuw werk voor Hacking Habitat
Ten Senses Cited
2016
Kendell Geers (Zuid Afrika 1968)
Het werk van Kendell Geers werpt morele codes en principes omver. Het spot met raciale en religieuze stereotypen en verwijst vaak naar Geers verleden als anti-apartheidsactivist.
Bestel kaarten voor de tentoonstelling in onze shop